وردپرس چیست؟ مزایای طراحی سایت با WordPress

مزایای وردپرس

قطعا تا به حال اسم وردپرس یا سیستم‌های مدیریت محتوا را شنیده‌اید. برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­ها نسبت به باقی برتری­‌هایی دارند. در این میان وردپرس با محبوبیت بسیار بالایی توانسته میزبان سایت های بیشماری باشد. اما اینکه واقعا وردپرس چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و چرا باید از آن استفاده کرد؟ سوال‌هایی‌ست که در این مقاله به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. حتما تا انتها همراه ما باشید.

وردپرس چیست؟

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تعریف وردپرس به زبان ساده

دو روش برای ساخت وبسایت وجود دارد که شما به‌ دل‌خواه می­‌توانید از آن‌­ها استفاده کنید. روش اول سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و روش دوم طراحی و برنامه­‌نویسی است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌های بسیار متنوع و رایگان است. به جرأت می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که این سیستم مدیریت محتوا دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی هر نوع وبسایتی را راه‌اندازی کنید.

دلایل محبوبیت خیره کننده wordpress

1. نصب آسان و بدون دردسر

راه اندازی وردپرس به قدری آسان است که یک فرد نه چندان حرفه‌ای در عرض چند دقیقه، قادر به نصب آن خواهد بود. سادگی و بدون دردسر بودن راه‌اندازی این سیستم مدیریت محتوا، باعث شده است که در بین طراحان سایت از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

2. مدیریت آسان

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های وردپرس فضای مدیریتی قابل درک و ساده‌ آن است که هر فرد مبتدی می‌تواند از آن استفاده کند. اگر با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که مدیریت سایت با استفاده از وردپرس بسیار ساده‌تر است.

3. رایگان بودن

استفاده از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا از خیلی جوانب بسیار مقرون به صرفه تر از سایر سیستم‌ها می‌باشد. نه تنها آن دسته از افزونه‌هایی که باید خریداری شوند و یا به حالت پریمیوم ارتقا داده شوند قیمت مناسبی دارند بلکه امکان طراحی سایت در آن به صورت کاملا رایگان نیز وجود دارد. اگر شما در بازار طراحی وبسایت مشغول به فعالیت هستید. انتخاب وردپرس برای آن دسته از مشتریانی که سایتی با قیمت مناسب می‌خواهند، بهترین انتخاب است.

4. پشتیبانی مطلوب

یکی از موارد اساسی که در هنگام انتخاب سیستم مدیریت محتوا باید به آن توجه کرد، سطح پشتیبانی آن و اطلاعات قابل دسترس، در کشور شماست. خوشبختانه استفاده از وردپرس در کشور ما بسیار مرسوم است و نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل مطالب و آموزش‌های لازم و آپدیت‌ها، به راحتی در دسترس قرار می‎گیرند. در حال حاضر دو سایت wp-persian.com و wordpress.org در دسترس هستند که با مراجعه به این دو وبسایت می توانید اقدام به مطرح کردن مشکلات و نیازهای خود کنید تا کاربران وردپرسی شما را راهنمایی کنند.

افزونه‌های wordpress

افزونه‌ها در وردپرس به عنوان یک مکمل عمل کرده و کمک می‌کند بعضی امکانات خاص بر روی وردپرس قابل اجرا شود. در آدرس WordPress.org/plugin در حال حاضر ۴۸۰۰۰ افزونه به صورت رایگان موجود است که البته با جستجو در سایر سایتها، این تعداد بیشتر نیز خواهد شد. به عنوان مثال با استفاده از افزونه‌ها قادر خواهید بود:

  • با نصب افزونه ووکامرس، سایت فروشگاهی راه اندازی کنید.
  • افزونه Job Manager امکان ساخت یک فرم شغلی را به شما می‌دهد.
  • با استفاده از افزونه Envira Gallery می‌توانید وب‌سایت عکاسی خود را بسازید.
  • افزونه Knowledge base این امکان را به شما می‌دهد که یک وب‌سایت ویکی داشته باشید.
  • و … .
افزونه های وردپرس

در بین کاربران وردپرس جمله‌ای معروف وجود دارد که می‌گوید: برای این هم افزونه هست! که این جمله اشاره به امکان پیاده سازی تمامی ایده‌هایی است که شما در ذهنتان دارید! دامنه استفاده از افزونه‌ها بسیار گسترده است و ممکن است یک افزونه در حد اضافه کردن یک آیکون باشد و یا افزونه پیشرفته‌ای مانند ووکامرس باشد که بتواند یک پلتفرم فروشگاهی را ایجاد کند.

وردپرس و سئو

به طور کلی وردپرس به گونه‌ای ساخته شده که از محبوبیت بالایی نزد موتورهای جست‌وجو برخوردار است. اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو برای سایت‌های وردپرسی بسیار حائز اهمیت است. قرار گیری در رتبه‌‌های اول موتورهای جست‌وجو یعنی افزایش درآمد شما از سایت، که این موضوع هدف همه افرادست!

توصیه‌ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب‌سایت خودشان دارند این است. اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جست‌وجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی وبسایت خودتان را به مشاورین و متخصصین این زمینه بسپارید که اطلاعات خوبی در مورد سئو دارند.

در تریبومگ مقاله‌ای برای آموزش سئو ارائه کرده‌ایم که در مقاله سئو چیست؟ می‌توانید مطالعه نمایید.

سوالات متداول

wordpress چیست؟

wordpress یک سیستم مدیریت محتوا یا (cms) است که به وسیله آن می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید.

با وردپرس چه سایت‌هایی را می‌توان ایجاد کرد؟

یکی از مزیت‌های وردپرس طراحی انواع سایت‌ با هر هدف و امکاناتی است به عنوان مثال: وبلاگ، وبسایت شخصی، وبسایت شرکتی، وبسایت فروشگاهی، وب‌سایت آموزشی.

کلیدواژه‌ها؛ اطلاعاتی درباره وبسایت

هاست

هاست | Host

دامنه

دامنه | Domain

نیم سرور

نیم سرور | DNS

سئو | SEO

وردپرس | WordPress

ووکامرس | Woocommerce

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا | CMS

1 دیدگاه برای “وردپرس چیست؟ مزایای طراحی سایت با WordPress

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *